Projekt 62... Czas start !

                                   Wyzwanie ,,Projekt 62'' !

Tak więc, przeglądając internety zobaczyliśmy pewien bardzo fajny post mianowicie ,,projekt 62'', więcej o nim o tu. Po prostu musieliśmy w to wejść ! Bardzo brakuje nam motywacji do ćwiczenia, a czasami po prostu o niektórych problemach zapominam, albo rozkładam ręce z bezradności... Teraz to się zmieni wyznaczamy sobie konkretne cele i działamy ! Mam nadzieje że uda nam się wszystko zrealizować, a przy tym świetnie się bawić.
                                                                 

                                                           

1.Kontakty z innymi psami!
Z tym mamy bardzo duży problem, kiedy młody jest zapięty na smyczy praktycznie każdy kontakt z psem kończy się warczeniem, a potem atakiem. Z suczkami jest trochę lepiej, ale dalej to nie jest to co chce osiągnąć. Bez smyczy Brutus toleruje osiemdziesiąt procent psów, a z wybranymi nawet się bawi. Więc co zamierzamy z tym zrobić :
1.Będziemy chodzić na wszystkie organizowane spacery z innymi psami (o ile będziemy w mieście)
2.Bęziemy się witać i starać utrzymać dobre relacje z największą możliwa liczbą przypadkowych psów.
3.Będziemy umawiać się na spacery z różnymi psami, o podobnych gabarytach.
4.Dużo ćwiczenia jeśli chodzi o spokojne mijanie innych psów na smyczy.
(na zdjęciu z Mikim)

2.Więcej sztuczkowania.
To zdecydowanie dla nas ważne, nie tylko ze względu na to że fajnie to wygląda, ale przede wszystkim dlatego żeby polepszyć relacje z Brutusem i urozmaicić jego życie. Fajnie się patrzy kiedy jego rozumek pracuje. Pomimo iż nie uważam go za szczególnego geniusza, to zazwyczaj wszelkie błędy podczas treningów popełniam ja. Więc co zamierzamy z tym zrobić:
1.Końćzyć w najlepszym momencie.
2.Ćwiczyć w różnych miejscach.
3.Ćwiczyć codziennie po minimum 20 minut ( w dwóch seriach)
4.Nagradzać psa za wszystko co robi i cieszyć się jego najdrobniejszymi sukcesami.
5.Nie oczekiwać za wiele.
6.Dobrze wprowadzić kliker i target.
7.Sztuczki, które chce wprowadzić :
-obrót
-cofaj
-trzymaj(do perfekcji)
-aport (to dla nas ważne ;) )
-poproś
-posprzątaj
-zamknij/otwórz (np.szafkę)
-ukłon
-zdechły pies
- wstydź się
-przytul
-a kuku
-daj głos
8.Działanie na odległość.
9.Pokazanie jak przyjemne jest ćwiczenie(choć u nas zazwyczaj jest z tym ok. )

3.Komendy
Więc można powiedzieć że to to samo co sztuczki, ale dla nas komendy są podstawą, a sztuczki zabawą. Tak więc musimy dopracować kilka z nich, bo zarys wszystkiego jest, ale chce żeby było perfekcyjnie! Więc co robimy:
1.Do mnie
2.Czekaj
3.Stój
4.nie
5.Zostaw
6.Noga
7.Cisza
8.Idziemy
9.Zostań
4.Szczekanie
To jedna z tych rzeczy, która drażni mnie najbardziej u Brutusa. Szczeka w bardzo różnych sytuacjach:
-,,ktoś idzie klatką, zobacz zje nas, zabije, uciekaj, aaaa..., ratuneczku''
-,,daj mnie to, umieram z głodu...''
-,,weź mnie tam podsadź, teraz, natychmiast''
-,,ktoś przyszedł, halo, ktoś ty jest, zjem Cię ! uciekaj !!! a kysz, poszedł ''
-,,domofon, o matulu, ktoś zaraz przyjdzie !!!''
-,,pies idzie trzy kilometry dalej, ale może się zerwać ze smyczy i nas zjeść !!!''
-,,rower''
Więc postaram się wyeliminować szczekanie we wszystkich wyżej wymienionych sytuacjach, matko na co ja się pisze... W sumie na razie będziemy działać smakami i zobaczę bo akurat na ten problem konkretnego pomysłu jeszcze nie mam.

5.Bawimy się !
Brutus zdecydowanie w młodości wesoło nie miał, a przez to nie umie się bawić... Nigdy nie sądziłam że da się to zmienić, ale teraz chce spróbować. Pokazać mu że zabawki to fajna sprawa, nie tylko te wyładowane smakami, choć od nich zaczniemy.
Tu też będę działać metodą prób i błędów.
6.Ty i ja !
Czyli wzmocnienie naszych relacji. Nie jest źle, ale zawsze może być lepiej ! Co robimy :
1.Długie wspólne spacery w różne nowe miejsca
2.Treningi i zabawy
3.Jedzenie z ręki
4.Wspólne wyjazdy na wieś
7.Obi i aglity
O tak, chcemy coś porobić baaardzo amatorsko, delikatnie i dla siebie. Rozłożymy tunel poprzeczki i pobiegamy sobie wieczorem. Początki Obi to może być fajna zabawa, bo nigdy nic z tego zakresu nie robiliśmy więc zobaczymy.
8.Zdjęcia
Chciała bym robić ich zdecydowanie więcej w dużo lepszej jakości... Więc chce sama poćwiczyć, ale przede wszystkim oswoić Brutusa z lustrzanką na tyle by nie zamierał i nie spuszczał głowy gdy tylko widzi aparat. Więc zabawa w obecności aparatu, najpierw na trawie potem w moich łapkach, ja sama musze zacząć robić zdjęcia na spacerze, a nie spacer na zdjęciach bo zazwyczaj za dużo tego pozowania.

9.Coś nowego
Czyli trochę resocjalizacji. Obiecujemy zrobić aż 10 nowych rzeczy ! Nie mam pojęcia co konkretnie to będzie, ale może nowe miejsca, może nowe sporty...
10.Pływanie
Czyli woda też człowiek i nie trzeba się jej tak panicznie bać. Będziemy się przyzwyczajać do wodowania.
11.Klatka
Chce doprowadzić odpoczynek w niej do stanu idealnego...
12.Piczenie i żywienie się trochę... inaczej niż na co dzień :)
Chce zdecydowanie częściej przygotowywać ciastka i posiłki dla Brutusa, wyjdzie mu to na zdrowie, a mi doda trochę pracy ;)
13.Tworzenie nowych rzeczy...
Bardzo podoba mi się robienie dla Brutusa zabawek, smyczy, szelek etc. więc chciała bym robić to znacznie częściej !
14.Czytać więcej
Czyli dowiedzieć się o moim psie wszystkiego co może mi się przydać ;)
15.Bloog
Skoro już go mam to obiecuje pisać co najmniej raz w tygodniu jakiś post
16.Tropienie!
To coś co Brutus bardzo lubi, a ja nigdy jakoś si ę w to nie zagłębiałam...ale obiecuje się poprawić !



Mam nadzieje że was nie zanudziłam, rzeczy jest dużo, ale dwa miesiące to masa czasu ! Życzę powodzenia wszystkim, którzy w projekcie biorą udział :) No i zobaczymy ile uda nam się zrealizować, bierzemy się do pracy !


Komentarze

  1. fajny blog zapraszam do mnie projekt 62
    http://mieszanceowielimsercu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile planów! Trzymamy kciuki za realizację! :)

    Pozdrawiam, i zapraszam do nas: http://zwariowaneurwisy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty